Dag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Djoeni Arie - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Djoeni Arie - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Djoeni

28 Juni 2019 | Nederland, Amsterdam

8:30 de wekker gezet. Om 10 uur rijden we naar Schiphol. We hebben er zin in! Vandaag vliegen we vanuit Amsterdam naar samos met de familie. Een weekje genieten van de zon, cocktails en de heerlijke kiezelstranden... Dat is dan weer iets minder. Maar goed, we gaan niet klagen deze zomer. Dit zal namelijk de laatste vakantie zijn met het gezin.

De vakantie is geboekt in verband met papa zijn gezondheid. De afgelopen tijd hebben we heel wat ziekenhuis gezien, papa was er bijna niet meer geweest. Maar gelukkig waren we er op tijd bij en is alles weer oké.

Aangekomen in Amsterdam hebben we de auto ergens moeten parkeren, waarna dat bedrijf ons naar Schiphol bracht. En jezus wat was dat heftig. Die man reed zo lomp dat ik er wagenziek van werd! Gelukkig duurde het maar een kwartiertje.

Het boarden ging erg snel, we zaten zo in het vliegtuig. Helemaal achterin op rij 30. De bemanning was vriendelijk en de vlucht ging soepel. Behalve tijdens het landen, toen hadden we erg last van turbulentie. Ik natuurlijk elke keer kriebels in mijn buik, alsof ik in een achtbaan zat! Met oorpijn, maar voldoende uitgerust kwamen we om 19:45 aan in Samos. 34 graden!!! Het vliegveld stelde letterlijk niks voor, koffer pakken en wegwezen. Geen paspoort controle, geen extra check, zelfs geen balie. Grappig om te zien dat niet overal iets wordt gedaan aan de aanslagen in de wereld.

De reis naar het hotel was binnen 20 minuten geklaard. Het was nog steeds zo warm, maar inmiddels wel schemerig. Het hotel is erg mooi en groot. Veel ouderen, heel veel ouderen, heel heel veel ouderen. Maar wel gezellig! Leuk zwembadje, gezellig barretje, heerlijke cocktails. Het eten is niet zoals verwacht, maar we gaan niet klagen dus de kok zal vast zijn best hebben gedaan...

Na het eten zijn we even blijven zitten voor de ‘Griekse avond’. Iedereen was blij dat het afgelopen was haha. Maar de cocktails waren heerlijk!

En nu slapen, heerlijk hard bed en lekker bloedheet op de kamer, love it zou papa zeggen. Morgen naar een dorpje in de buurt en even acclimatiseren. Tot morgen!