Aanzoek tussen de bergen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Djoeni Arie - WaarBenJij.nu Aanzoek tussen de bergen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Djoeni Arie - WaarBenJij.nu

Aanzoek tussen de bergen

Blijf op de hoogte en volg Djoeni

18 Maart 2014 | Nepal, Kathmandu

Daar zijn we dan, in Chitwan. Royals park Chitwan resort heet het, en een resort, dat is het zeker! Wat is het hier mooi zeg. Zo mooi en zo rustig ook, hier zou ik wel kunnen blijven voor een tijdje! Ik zit met manouk op een kamer en we hebben een heerlijk stromende douche waar altijd water uit komt. Wat kan een mens toch gelukkig zijn.

We zijn vanochtend om 05:30 op gestaan, om half8 vertrok de bus. Het personeel vond het heel jammer dat we weg gingen maar we vertelden ze dat we nog boor 1 nacht terug kwamen, helemaal happy nu dus! Er kwam een grote toeringcar waar we allemaal in konden. De reis duurde 5 en een half uur en oh wat was het mooi! We reden echt tussen de bergen in langs een brand schone rivier. We zijn een paar keer gestopt voor een plaspauze en we konden wat rondlopen. En natuurlijk werden er een paar van ons ondervraagd door de Nepalezen bevolking en uitgehuwelijkd aan de zonen. Helaas mannen, geen Nepalezen aan mijn lijf!

Toen we aankwamen bij het resort kregen we een welkomstdrankje en vertelde ze over de stroom. Die staat aan van 18:00 tot 10:00 de volgende morgen, maar de lampen konden wel aan overdag... Ook werd er ons verteld dat je na 18:00 het terrein niet meer mag verlaten. Dit in verband met de wilde tijgers, panters en neushoorns die 's avonds door de straten liepen... En dan te bedenken dat de hekken om het terrein heen van 1,5 meter hoog ons moet beschermen... Maar oke... Langs ons staan hele mooie olifanten, alleen kunnen we er net niet bij. Het resort ligt in Sauraha, een klein dorpje van ongeveer 3 straten.

In de avond na het eten zouden we een speciale Nepalese dans komen te zien, maar omdat ik weer eens last had van krampen was er voor mij geen dans. Ik heb gehoord dat het wel mooi was, maar niks gemist heb. Gelukkig maar... Morgen gaan we aan de slag op school. Dit doen we 3 dagen en de zaterdag gaan we eerst kanoen en daarna een safari. Ik ben benieuwd.

Chitwan it is!!

  • 23 Maart 2014 - 21:56

    Merle Rosenberg:

    Ha djoen,
    Ik zit al je reisverslagen even terug te lezen, en dit klinkt gaaf zeg wauw!! Wilde tijgers, panters en neushoorns, dat is nog n's een gave rede om niet meer naar buiten te mogen haha! Je schrijft echt hele leuke stukjes joh. En als je nog heimwee hebt denk maar aan Pieter en mij die het drie dubbel zo lang ook hebben overleefd! Komt allemaal goed. xxx liefs vanuit Afrika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Djoeni

Reizen die ik heb gemaakt voor school worden hier omschreven.

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 9026

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2019 - 26 Januari 2020

Minor in Lissabon

28 Juni 2019 - 05 Juli 2019

Samos

08 Maart 2014 - 30 Maart 2014

Mijn eerste reis naar Nepal

Landen bezocht: