Pubers en verfkwasten - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Djoeni Arie - WaarBenJij.nu Pubers en verfkwasten - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Djoeni Arie - WaarBenJij.nu

Pubers en verfkwasten

Blijf op de hoogte en volg Djoeni

24 Maart 2014 | Nepal, Sauraha

Gister zijn we begonnen met de nieuwe projecten hier in Chitwan. Er worden watchtowers in de jungle geschilderd, het gebouw van het rode kruis wordt geschilderd, er worden wc's gemaakt bij de landlozen en de basisschool wordt verder opgeknapt. Gister zijn we met een paar man begonnen bij de basisschool en daarna naar de watchtowers gegaan. En wauw wat hadden we een mooi uitzicht! We vertrokken rond 14:30, omdat het overdag echt veel te heet is, en hebben tot 17:00 gewerkt. Er waren 3 bewakers mee en wij zelf waren met z'n 5e. We hebben nog een neushoorn voorbij zien komen en natuurlijk ook erg veel vogels. De terugreis was een spannende rit, we moesten namelijk een heel stuk terug lopen! Iedereen geduimd dat we geen tijger of neushoorn tegen kwamen. De terugreis waren ze vergeten te plannen, volgende keer beter...
Toen we uiteindelijk terug waren hebben we met z'n alle gegeten en zijn we vroeg naar bed gegaan. Wel was er nog eentje jarig gister, Stef, daarvoor hebben we gezongen en echte Nepalese taart gegeten. Mierenzoet!

Vandaag ben ik met Kamilla niaar de basisschool geweest. Dit project is voor haar eindexamen en moet er dus perfect uit zien. We hebben de muurschildering zo goed als af. Morgen wordt er nog tekst op de zijkant gezet, als sponsoring. De kinderen vinden het heel erg leuk dat we er zijn, soms zelfs een beetje te leuk... Met hun handen in de verf, op je vingers kijken, overal aankomen. Wat zijn het toch een stelletje pubers. Een meisje pakte zelfs een kwast en wilde op de muur gaan tekenen. Toen hebben we toch even duidelijk gemaakt dat dus niet de bedoeling was! Stoute kindjes.

Vandaag is Anima aangekomen en morgen komt ze naar alle projecten kijken. Alles is eigenlijk al zo goed als af, dus we krijgen er waarschijnlijk een nieuw project bij. We mogen de grote watchtower gaan schilderen als het goed is, een hele grote watchtower! Maar nu eerst eten.

Nog maar 5 dagen!!

• 24 Maart 2014 - 16:41

Marieta:

Hay mop, wat een avontuur maak je daar mee zeg, geweldig!! Mooie muurschildering hebben jullie gemaakt.
    foto zijn ook top, dat is wel heel bijzonder dat jullie een neushoorn hebben gezien. Geniet er nog ff van, de laatste loodjes. Luv you!!