Met Arie op safari - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Djoeni Arie - WaarBenJij.nu Met Arie op safari - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Djoeni Arie - WaarBenJij.nu

Met Arie op safari

Blijf op de hoogte en volg Djoeni

22 Maart 2014 | Nepal, Sauraha

Djoeni
Met arie op safari, en het was me een safari wel! Vanochtend zijn we om 07:00 met de kano naar de overkant van de rivier gevaren, waar er een paar safaribusjes op ons stonden te wachten. We hebben een rit van 4 uur gemaakt. Het zag er allemaal mooi uit, maar veel hebben we niet echt gezien. Wat wel bijzonder was is dat we 1 neushoorn van een afstand van 5meter hebben gezien. Hij stond gewoon rustig te grazen en toen we aankwamen keek hij een keer om. Hij begon meteen te plassen, zijn territorium afzetten. Daarna liep hij rustig verder de jungle in. De andere groep was een heel stuk achter ons dus heeft de neushoorn helaas niet gezien. Verder zagen we nog 2 soorten apen, herten, krokodillen en heel veel. Vogels. Ook hebben we nog een skelet van een hert zien hangen in een boom. Die heeft een luipaard in de boom gesleurd en opgegeten. Het was een mooie tocht, maar ik had er stiekem toch wel meer van verwacht.

In de middagen hebben we gelunched in het resort en zijn we daarna een kanotocht gaan maken. Tijdens de kanotocht hebben we heel wat krokodillen gezien en natuurlijk nog veel meer vogels. Voor mij zijn ze allemaal t zelfde maar voor de echt boomknuffelaars hebben ze allemaal een naam... We hebben een half uur in de kano gezeten, met 10 man per kano en zijn daarna gestrand bij een olifanten fokcentrum. Eindelijk olifanten gezien! Oh wat was ik toch blij! Heel mooi hoe de mensen uit legde hoe dat de olifanten hier worden verzorgd. Er is dus een wilde olifant, een mannetje, die telkens naar het fokcentrum komt en dan de vrouwtjes dekt. En als de vrouwtjes bij de mannetjes willen zijn breken ze gewoon los, maar komen altijd weer terug. Zo goed hebben ze het dus hier. Ook waren er wat kleintjes bij, super schattig. Ze voelen echt heel raar aan. Ik vond het echt heel leuk om zo dicht bij de natuur te zijn. Ik heb gewoon een olifant geaait!!

In de avond zijn we uiteten geweest. Het duurde wat langer dan verwacht en om half10 ongeveer konden we pas eten. Helaas viel het weer niet echt goed en ben ik snel terug in bed gekropen. Het stormde in de avond echt, heel veel donder in bliksem. Heel anders dan in Nederland, veel heftiger, veel enger! En nu weer lekker slapen.

Morgen weer een nieuwe dag! X

• 24 Maart 2014 - 09:00

Brigitte:

Hey saf Arie,

het was weer leuk om jouw reisverslag te mogen lezen :-)

SKYM